Powrót

Kontakt uczniów i rodziców z nauczycielem w dniach: od poniedziałku do piątku w godzinach pracy zgodnie ze szkolnym planem nauczania pod adresem

e-mail: agnieszkaol7@wp.pl

Temat: Zabawa bez komputera.
Obejrzyj i poćwicz z rodziną.

https://www.youtube.com/watch?v=X7rZYD8t7Ss

Temat: Chwila bez klikania, czyli wzmacniamy mięśnie palców i rąk.

Obejrzyj i poćwicz.

https://www.youtube.com/watch?v=FhGvyW-jUbE

https://www.youtube.com/watch?v=qxQ8n9OpDj0      

Temat: Czytamy i piszemy.

  1. Posłuchaj, a potem czytaj razem z lektorem.

https://www.youtube.com/watch?v=7hYlIAxz-Fk&feature=youtu.be

  1. Zapisz łamaniec językowy na kartce. Zatrzymuj sobie film, ale nie podglądaj. Sprawdź poprawność zapisu. Pamiętaj, pisz starannie.
  1. Przeczytaj poniższy wiersz tak jak:
  1. bardzo zdenerwowany człowiek,
  2. osoba niezwykle zmęczona,
  3. żołnierz,
  4. głuptas.

Anna Paszkiewicz

Pląsające warzywa

Dzisiaj w garnku z wprawą wielką
Pląsa w zupie por z brukselką,
Seler kręci się z pietruszką,
Pęczkiem marchwi i czarnuszką.

Ząbek czosnku, strąk fasolki
Tańczą walce, tańczą polki.
Z lękiem zerkam na tę grupę.
Jak tu zjeść tańczącą zupę?

                      

Możesz się nagrać i przesłać nagranie. Chętnie posłucham.

  1. Poproś dorosłego o podyktowanie wierszyka. Zapisz tekst, a potem sama/sam sprawdź poprawność zapisu. Pamiętaj, pisz starannie.

Temat: Ciekawostka i dziwne języki.

Dzień dobry!

Najpierw małe doświadczenie plastyczne.

  1. Weź dwa listki papierowego ręcznika (lub papieru toaletowego) i złóż (nałóż jeden na drugi).
  2. Na jednym listku zrób kontur rysunku i wypełnij go kolorowym mazakiem (markerem).
  3. Odwróć delikatnie, by listki się nie przesuwały.
  4. Na drugim listku popraw tylko przebijający kontur.
  5. Weź miskę z wodą.
  6. Hoku-pokus, czary-mary… Połóż pracę na wodzie stroną niepomalowaną do góry.

Pozostałe ćwiczenia prześlę e-mailem.

Zdjęcie 1                      Zdjęcie 2   

Kalkowanie i wykreślanie.

  1. Kalkowanie.

Potrzebujemy:

- arkusz papieru śniadaniowego,

- rysunek, np. z kolorowanki,

- ołówek (albo mazak, długopis, cienkopis).

Na rysunek nakładamy papier i odrysowujemy kształt. Kartka się przesuwa? Musicie sobie poradzić. Zabronione jest przyklejanie kartki i papieru do stołu!

Odrysowany rysunek można pokolorować.

  1. Wykonajcie ćw., które wysłałam w e-mailu.
  2. Pamiętajcie, codziennie trzeba się ruszać. Może spróbujecie nauczyć się prostego tańca? Zaproście do zabawy np. rodzeństwo.

 https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

Ja także się uczę tego układu.

Dzień dobry!

Czy wiecie co to takiego Doodle?

To nic innego jak po prostu bazgrolenie:). O ile Was znam, kilka takich doodli macie w swoich zeszytach, zwłaszcza na okładkach. Jeśli nie jesteście zainteresowani lekcją:( albo o czymś marzycie, rysujecie doodle.

Doodle to szybkie rysowanie, często nie mające żadnego celu. Takie rysunki powstają również, kiedy  jesteśmy czymś zajęci, np. bujaniem w obłokach:)…

Rysujemy esy – floresy, roślinki, zwierzęta, auta, nauczycieli, kropki, kreski, kółka itd. Ja najczęściej rysuję kwiatki.

Spróbujcie zrobić  taki rysunek.

  1. Rysuj to, co podpowiada Ci wyobraźnia lub po prostu zacznij kreślić cokolwiek, czyli zacznij bazgrolić.
  2. Nie musisz być dokładny/dokładna. Po prostu zapomnij o wszystkim i sobie rysuj. Możesz przy okazji posłuchać muzyki, którą lubisz albo porysować w ciszy.
  3. Staraj się rozbudować  swój rysunek.
  4. Rysuj tym, co masz pod ręką, np. ołówkiem, długopisem, cienkopisem, kredką.

Jeśli wpiszecie w wyszukiwarkę (Google, grafika) doodle, będziecie mogli obejrzeć różne rysunki.

Chętnie zobaczę Wasze doodle. 

Google przygotował aplikację dla tych, którzy nie mają pod ręką kartki i ołówka. Zasada: na monitorze wyświetla się zadanie, które należy narysować myszką w ciągu 20 sekund, czyli trzeba szybko myśleć;) .

Aplikacja https://quickdraw.withgoogle.com/#


Dzień dobry!

Dziś poćwiczmy czytanie i mówienie, korzystając z łamańca językowego, którego autorem jest Krzysztof Kiełbasiński. Przy okazji będzie trochę ortografii.

Jerzy

Patrzy Jerzy i nie wierzy-

idzie drogą wieża z jeży.

Jeż na jeża i jest wieża

I ta wieża dokądś zmierza.

Patrzy Jerzy i nie wierzy,

jeż na jeża się najeżył

 i… spadł z wieży.

Przeczytajcie wierszyk kilka razy. Pewnie nauczycie się go na pamięć. Świetnie! Pamięć musimy trenować.

Jeśli będziecie mieć możliwość, nagrajcie wypowiedź (Messenger) i do mnie wyślijcie. Z przyjemnością Was usłyszę.

A poniżej link do strony, na której możecie posłuchać wzorcowego czytania innego tekstu. Może ten tekst również ktoś będzie chciał wykorzystać do ćwiczeń.

Łamaniec językowy: Trznadle

  https://www.youtube.com/watch?v=xWgJyyWRB5I   


Słuchamy, rozwijamy koncentrację uwagi oraz wyobraźnię

Poproś kogoś, by odtwarzał dźwięki, których nagrania znajdują się na tej stronie

http://odgłosy.pl/

i odgaduj, jaki słyszysz dźwięk.

Możesz poprosić  siostrę lub brata, rodziców lub dziadków i urządzić zawody.

Możesz poprosić o odtworzenie kilku dźwięków i zapamiętać ich kolejność.

Możesz ułożyć krótką historyjkę, w której wystąpi określony dźwięk.

Czytamy

Poproś siostrę lub brata (ale już umiejących czytać), rodzica lub babcię do wspólnej zabawy.

Niech każdy z Was weźmie książkę (każdy ma inną). Czytajcie po jednym zdaniu ze swojej książki, ale bez ostatniego wyrazu. Niech druga osoba odgadnie, jaki to wyraz. Za odgadnięte słowo przyznaje się punkt.

Ustalcie, do ilu punktów gracie, ile będzie rund i zacznijcie zabawę. Ciekawe, kto wygra.

I jeszcze coś fajnego

https://www.youtube.com/watch?v=dNJvOOrzmVk

https://www.youtube.com/watch?v=mhfjjji40w0